22-02-2025 22-02-2025

hasztagi: #FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie.

0mOjj8P+DYSKyDg4ODg4ODg4ODg4ODw58AR2IdHB

 

Informacje o projekcie

 

  1. Projekt „Wiem i potrafię” realizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
  2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 118 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Świętej Rodziny w Lutczy oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 24 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026
  3. Grupami docelowymi w Projekcie są:
  4. GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej im. Świętej Rodziny w Lutczy w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 148 uczniów i uczennic,
  5. GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej im. Świętej Rodziny w Lutczy w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 25 nauczycielek i nauczycieli,
  6. GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
  7. GD4: Szkoła Podstawowa im. Świętej Rodziny w Lutczy - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Niebylec.
  8. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:

WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 24,

WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 118,

WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 25,

WP2. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 148,

WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,

WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 18,

WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 40,

WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 90

  1. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
  2. Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej Świętej Rodziny w Lutczy w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: min. 15 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 150,

  • Słucham –czuję -współczuję

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I- III

Założenia organizacyjne: 5 klas; 5 klas x 10h/klasa

Rok szkolny 2025/2026:

  • Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: min. 12 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120,

  • Słucham –czuję -współczuję

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 4 klasy; 4 klasy x 10h/klasa

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Cyberbezpieczeństwo w szkole,
  2. Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
  3. Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.

  1. Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej Świętej Rodziny w Lutczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Indywidualne zajęcia logopedyczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 300 h; min. 15 uczniów x śr.20h/ucznia

  • Wsparcie pedagoga szkolnego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: 100 h; min. 20 uczniów x śr.5h/ucznia

 

Rok szkolny 2025/2026:

  • Indywidualne zajęcia logopedyczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VI

Założenia organizacyjne: 360h; min. 18 uczniów x śr.20h/ucznia

  • Wsparcie pedagoga szkolnego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: 100 h; min. 20 uczniów x śr.5h/ucznia

 

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (ACC)-narzędzia i metody wspierające ucznia z trudnościami w komunikacji werbalnej
  2. Technologie wspierające w edukacji- prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać ucznia ze specjalnymi potrzebami,
  3. Różnorodność w klasie- zrozumienie i docenienie różnorodności uczniów oraz ich indywidualnych potrzeb.
  4. Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami,
  5. Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem- dla nauczycieli i uczniów, narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie
  6. Integracja ruchowa w nauczaniu- wykorzystanie ruchu i aktywności fizycznej w pracy z uczniami o różnych potrzebach
  7. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej-zakres i sposoby dostosowań wymagań edukacyjnych, diagnoza indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 12 osób/szkolenie A), B), C), D), E), F), G)

Założenia organizacyjne: 6 szkoleń: A), B), C), D), E), F) x 16h/szkolenie, 1 szkolenie: G) x 8h/szkolenie

  1. Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej Świętej Rodziny w Lutczy

Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Szkolenia technologiczne - warsztaty z zakresu nowoczesnych technologii w edukacji, warsztaty z wykorzystania multimedialnych narzędzi w nauczaniu, szkolenia z bezpiecznego korzystania z Internetu i ochrony danych osobowych,

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 12 osób/szkolenie

Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.

  1. Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),

Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą, nauczycielki i nauczyciele, min. 1 osoba/szkolenie

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.

  1. Druk 3D-warsztaty dla nauczycieli z podstaw projektowania i druku 3D

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 12 osób/szkolenie

Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 8h/szkolenie.

  • Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Indywidualne wsparcie doradcy metodycznego z j. angielskiego, matematyki, przedmioty przyrodnicze, j. polski

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 3 osoby

Założenia organizacyjne: 40 h

rok szkolny 2024/2025: 3 osoby /śr. 7 h osoba

rok szkolny 2025/2026: 3 osoby /śr. 7 h osoba,

  1. Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 15 osób

Założenia organizacyjne: 150 h

rok szkolny 2024/2025: 15 osób /śr. 5 h osoba

rok szkolny 2025/2026: 15 osób /śr. 5 h osoba

  1. Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej Świętej Rodziny w Lutczy do potrzeb rynku pracy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

  • Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: min. 20 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120,

Rok szkolny 2025/2026:

  • Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne:1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

  • Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII - VIII

Założenia organizacyjne: min. 20 osoby, łączna liczba godzin wsparcia: 120.

  1. Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej Świętej Rodziny w Lutczy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Podróże po Zielonej Planecie

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,

  • Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI

Założenia organizacyjne: 1 grupa x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  • Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

Rok szkolny 2025/2026:

  • Podróże po Zielonej Planecie

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,

  • Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

 

  1. Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej Świętej Rodziny w Lutczy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osoby/grupa; 2grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze Edukacja matematyczna

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

  • Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osoby/grupa; 2grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze Edukacja matematyczna

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej Świętej Rodziny w Lutczy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Zajęcia rozwijające z biologii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z geografii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VI-VII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 8 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Edukacja matematyczna

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 12 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Robotyka

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z chemii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

  • Zajęcia rozwijające z biologii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z geografii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VI-VII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 8 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Edukacja matematyczna

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 12 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Robotyka

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z chemii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej Świętej Rodziny w Lutczy w niezbędny sprzęt i pomoce i dydaktyczne

W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:

  1. Laptop - 5 szt.
  2. Urządzenie wielofunkcyjne - 1 szt.
  3. Monitor interaktywny - 6 szt.
  4. STATYW DO MONITORA INTERAKTYWNEGO 65 - 6 szt.
  5. Wizualizer - 1 szt.
  6. Karta pamięci SD - 4 szt.
  7. Lego SPIKE - 4 szt.
  8. Lego Mindstorms EV3 - dodatkowe klocki - 7 szt.

Zakupione zostaną również następujące programy komputerowe:

  1. Parki narodowe i inne formy ochrony - 1 szt.
  2. Kompozytor klasówek i kart pracy - 1 szt.
  3. Baza Prac domowych Matematyka 6-8 - 1 szt.
  4. Didakta Matematyka 2 - Algebra - 1 szt.
  5. Didakta Matematyka 1 - 1 szt.
  6. MPP Matematyka 4-8 - nauczyciele - 1 szt.
  7. MPP Matematyka 4-8 - uczniowie - 5 szt.
  8. Matematyka bez reszty pakiet 3 części, klasy I-III - 1 szt.
  9. Umiem liczyć - 1 szt.

Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:

  1. Dygestorium - butla gazowa - 1 szt.
  2. Stół demonstracyjny - 1 szt.
  3. Stół - 15 szt.
  4. Szkielet człowieka - 1 szt.
  5. Pakiet biologia 3 - 1 szt.
  6. Korpus z głową - model - 1 szt.
  7. Pracownie przyrodnicze - powietrze - 1 szt.
  8. Globus fizyczny duży - 1 szt.
  9. Multimedialny Układ Słoneczny - 1 szt.
  10. Klasowy zestaw kompasów - 2 szt.
  11. MPP Geografia, kl. 7-8 - licencja dla 3 nauczycieli - 1 szt.
  12. Interaktywne Plansze Przyrodnicze - Geografia kl. 5-8 - 1 szt.
  13. Escape Room Geografia - 1 szt.
  14. Stacja pogody - 1 szt.
  15. Globus fizyczny mały - 20 szt.
  16. Ukształtowanie terenu w przekroju - model jaskini krasowej - 1 szt.
  17. Edukacyjne planetarium z napędem - 1 szt.
  18. Globus indukcyjny - 6 szt.
  19. Geografia w działaniu! - Dział wodny i zlewnia - 1 szt.
  20. Magnetyczne koła ułamkowe - 1 szt.
  21. Pizze ułamkowe - 1 szt.
  22. Zestaw rozkładanych brył 2w1 - 1 szt.
  23. Kratka nakładka suchościeralna - 1 szt.
  24. Pakiet Matematyka - 1 szt.
  25. Magiczny kwadrat - 10 szt.
  26. Tangram drewniany - 21 szt.
  27. Duże kostki - 1 szt.
  28. Osie liczbowe dla ucznia - 1 szt.
  29. Tablica czasu - dla uczniów - 1 szt.
  30. Małe zegary edukacyjne - 1 szt.
  31. Butelki menzurki - 1 szt.
  32. Bingo mnożenie i dzielenie w zakresie 100 - 1 szt.
  33. Przekraczanie progu dziesiątkowego - 1 szt.
  34. Bingo mnożenie i dzielenie w zakresie 20 - 1 szt.
  35. Oś liczbowa - duży format - 1 szt.
  36. Osie liczbowe dla ucznia - 1 szt.

 

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 753 808,93 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 640 737,59

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano